V začetku leta sem vgradil driver čipe z varnostnim mehanizmom desat, UVLO in SC protection. Dizajn je naredil Damien Mguire, ki je znan kot “Jackbauer”.
Desat je dodatek, ki je priklopljen na kolektor tranzistorja in preverja napetost na spoju CE. V primeru kratkega stika na liniji ta napetost z normalnih 2,6V hitro naraste na >7V. Vhod zazna povišano napetost in reagira z ugašanjem IGBTja. Hkrati pa odpre kontakt Fault, s katerim lahko signaliziramo glavni plošči, da izklopi generacijo PWM. Namreč en čip poskrbi zase in izklopi tranzistor na liniji, ostali deli inverterja pa načeloma delujejo naprej in motor se lahko ob majhni obremenitvi zavrti tudi na 2 fazi!!! Zaradi tega imam signal iz pina Fault povezan na glavni plošči na zaščitni pin, ki zelo hitro ugasne PWM.
Kljub temu pa je včeraj odpovedal zgornji tranzistor v modulu. Driver je zadevo zaznal in zavrnil start.Seveda sem moral prit iz LJ, zato sem obšel signalizacijo in se počasi odpeljal domov na 2,5 faze – tudi to je mogoče…
Doma sem seveda preveril signale PWM od izvora do driverja. Ker so bili signali OK sem priklopil LED diodo na Fault pine driverjev in zavrtil motor. Na ta način mi ni bilo treba odstranit vse IGBTje. LED je ostala prižgana na notranjem IGBTju. Ko sem ga odstranil je test pokazal, da je GE vhod prebit. Torej sem vgradil rezervni IGBT in preizkusil vezje.
Desat čipi so se izkazali kot zelo koristni. Ne samo, da so zavarovali celotno linijo pred prebojem – shootrough. Opozorili so na napako in omogočili so učinkovito diagnostiko in popravilo. Hkrati pa omogočajo mučkanje v primeru sile. Jaz ne poznam noben tovarniški inverter, ki bi omogočal vožnjo ob onesposobljeni fazi!
Spodaj so datoteke. Ker ne morem naložit zip datoteke sem nastavil LINK direktno do datotek konstruktorja.
Tu pa je nekaj informacij o ploščicah.
damo_igbt_v1 – PCBdamo_igbt_v1 – Schematic